A mass weighing over 500 tones hits the runway with a speed of over 250km/h. It is necessary to transfer the force of the impact from the aircraft and the tyres of the wheels of the landing gear over the tapered-roller bearings. In a split second the tyres speed up from a motionless position to the speed of the landing aircraft – acceleration which not even the fastest cars on the racing track can achieve – and all of this after being in temperatures under zero degrees Celsius at an altitude of above 10 km.

In one second, the bearings heat up under enormous temperatures over the brake disks of the aircraft. The force endured, acceleration and conditions are unbearable. No other uses of bearings go through such extreme conditions in such a short time interval. Concerning the fact that TIMKEN bearings are the best is the fact that today only TIMKEN bearings are used in the landing gears of army and civil aircrafts.
 

Stajni trap aviona Boeing 747

Timken je globalni proizvođač ležajeva, legiranog čelika i srodnih komponenti i sklopova.

Kompaniju je osnovao Henri Timken u  Sent Luisu, država Misuri, 1899. godine. Godinu dana ranije, 1898. Timken je patentirao konusno-valjkasti ležaj po kome će kompanija postati čuvena. U to vreme, Timken je bio proizvođač kočija u Sent Luisu i posedovao 3 patenta za opruge na kočijama. Ipak, patentirani kotrljajni ležajevi su kompaniji doneli uspeh.

Konusno-valjkasti ležajevi su bili revolucionarni proizvod na kraju 19-og veka jer se uležištenja na osovinama, koja su se koristila do tada, nisu značajno menjala još iz antičkih vremena. Bili su bazirani na kliznim ležajevima koji nisu mogli da funkcionišu bez maziva. Bez dobrog podmazivanja, ovi ležajevi bi otkazali zbog prevelike toplote prouzrokovane trenjem. Timen je značajno smanjio trenje na svojim ležajevima koji su se zapravo okretali, što je smanjilo opterećenje ujednačenom raspodelom težine i tereta preko čaše, konusa i ležaja.

Kompanija je preseljena u Kanton, država Ohajo, 1901. godine, kada je proizvodnja automobila uzela primat nad proizvodnjom kočija. Timken je izabrao ovu lokaciju zbog blizine proizvodnih centara automobilske industrije – Detroita, Mičigena i Klivlenda i zbog blizine centara proizvodnje čelika – Pitsburga, Pensilvanije i Klivlenda.

1916. kompanija je započela proizvodnju čelika i cevi i integrisala je sa proizvodnjom svojih ležajeva. Prvi Svetski rat je prouzrokovao povećanje tražnje za čelikom, što je imalo uticaja na snabdevanje tržišta i na cenu čelika. Loš kvalitet čelika koji su isporučivali drugi proizvođači je naveo kompaniju da osigura kvalitet svog čelika i svojih ležajeva. Do kasnih 1990-ih, divizija za proizvodnju čelika je prodavala 80% svojih proizvoda spoljnim kupcima i ostvarivala jednu trećinu ukupne prodaje cele kompanije.

2003. godine kompanija je izvršila akviziciju svog najvećeg konkurenta na domaćem tržištu, kompanije „Torrington“ iz Konektikata, zahvaljujući pregovorima koje je vodio Glen Ajsinberg, sadašnji CFO Timkena.

Timkenova poslednja akvizicija 2007. godine je bila akvizicija kompanije „Purdy Corporation“ iz Mančestera, država Konektikat, koja je preimenovana u „Timken Aerospace Transmissions“. Timken takođe proizvodi opremu za testiranje za različite namene, uključujući svojstva ulja za podmazivanje, što je rezultovalo time da Timken pozajmi svoje ime industrijskoj standardnoj meri „Timken OK Load“.

Timken je članica svetskog udruženja proizvođača ležajeva – World Bearing Association (WBA).